Description
موتور برق دستگاهی است که انرژی حاصل از سوخت بنزین، گازوئیل و یا گاز را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. در واقع موتور برق ها همان موتور ژنراتور ها در ابعاد کوچک و توان حداکثر تا حدود 20 کاوا هستند که می توان در هر مکانی که نیاز به برق می باشد و برق شهری در دسترس نیست از آنها استفاده کرد. موتوربرق ها بسته به نوع سوخت مصرفی در انواع موتور برق بنزینی، موتور برق گازوئیلی و موتور برق گازی تقسیم بندی می شوند: موتور برق بنزینی: رایج ترین و مناسب ترین نوع موتور برق می باشد، چون سوخت این نوع موتور برق در هر مکانی یافت می شود و مناسب برای کارکرد در بازه زمانی طولانی می باشد. موتور برق گازوئیلی (موتور برق دیزلی): عملکرد این نوع موتور برق ها مانند دیزل ژنراتور در ابعاد کوچک می باشد. موتور برق گازسوز: سوخت این نوع موتور برق ها همان طور که از نام آنها مشخص است گاز طبیعی می باشد و دارای تنوع مدل کمتری می باشند. اجزای تشکیل دهنده موتور برق: موتور: وظیفه تامین انرژی مکانیکی موتور برق را بر عهده دارد، موتور ها قدرت های متفاوتی دارند که بر حسب توان موتور برق و همچنین توان خروجی مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه تولید برق متناوب (آلترناتور): وظیفه این قسمت از موتور برق تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی می باشد. سیستم سوخت: سیستم سوخت در موتور برق که بسته به نوع سوخت متفاوت است می تواند بر روی خود دستگاه موتور برق یا به عنوان بخشی مجزا قرار گیرد. تنظیم کننده ی ولتاژ: وظیفه این قطعه تنظیم ولتاژ خروجی برق از موتور برق و تبدیل AC به DC و بر عکس می باشد. پنل کنترل: تنظیم و راه اندازی دستگاه از این قسمت انجام میشود. سیستم روغن کاری: موتور و قطعات مکانیکی بعد از مدتی کارکرد دچار سائیدگی می شوند که برای جلوگیری از این سائیدگی از روغن استفاده می شود. سیستم سردسازی: قطعات و اجزای موتور برق در حین کار دچار افزایش دما می شوند لذا سیستمی جهت خنک کردن این قطعات نیاز است .سیستم سردسازی وظیفه خنک کردن اجزای تشکیل دهنده موتور برق را بر عهده دارد. اغلب موتور برق ها توسط هوا خنک می شوند. خروجیها: از این قسمت برق تولید شده توسط دستگاه به وسایل تغذیه کننده رسانده میشود. بیشتر موتور برق ها دارای خروجی های AC و DC با تعداد مختلف هستند.
Location
خیابان مسجد سید - ابتدای پنج رمضان - روبرو ی گز مظفری - فرات پمپ